Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Σύγκρουση γιγάντων στα λιμάνια του Αιγαίου

Σκηνικό διεθνούς επιχειρηματικής κόντρας στην Ελλάδα που όμοιό του ίσως να μην έχει ξαναεμφανιστεί στη χώρα διαμορφώνουν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα των δυο μονομάχων-διεκδικητών τους.
Η APM Terminals που διεκδικεί κόντρα στην Cosco το 51%+16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μόλις έγινε ακόμα μεγαλύτερη διαχειρίστρια λιμενικών σταθμών. Διαμορφώνεται έτσι σκηνικό σύγκρουσης γιγάντων στο Αιγαίο καθώς και η Cosco απορροφά εγχώρια ανταγωνίστριά  της. Οι δυο μονομάχοι θα συγκρούονται όμως διαρκώς στην Ελλάδα καθώς, εάν η Cosco επικρατήσει στον Πειραιά και η APM Terminals  στη Θεσσαλονίκη, θα ανταγωνίζονται ευθέως για   φορτία.  Επιπλέον η APM ελέγχει και λιμάνι στη Σμύρνη…
Η APM Terminals  (APMT ), θυγατρική της AP Moller-Maersk, αποκάλυψε χθες πως εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό μετοχών της Grup Maritim TCB που ελέγχει- συμμετέχει σε έντεκα container terminals σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική. Το μετοχικό κεφάλαιο θα περάσει  στα χέρια της APMT στο πλαίσιο συμφωνίας που θα οριστικοποιηθεί ως τα τέλη του έτους. Το Grup Maritim TCB δραστηριοποιείται στα Ισπανικά container terminals της Βαρκελώνης, της Βαλένθια και του  Castellon, στο Gijon, στο Βισκαϊκό κόλπο,  στα Κανάρια νησιά,Santa Cruz, στην  Τενερίφη και La Palma στα Gran Canaria. Εκτός Ισπανίας συμπεριλαμβάνονται η Σμύρνη στην Τουρκία , το Yucatan στο Μεξικό, το Quetzal, στη Γουατεμάλα που είναι υπό κατασκευή με ορίζοντα ενεργοποίησης το 2016, το Buenaventura, στην Κολομβία, και το Paranagua στη Βραζιλία. Συνολικά η ολλανδική θυγατρική της δανέζικης Maersk θα ελέγχει πλέον 73 σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε 40 χώρες.
Την ίδια ώρα στην Κίνα  η κυοφορούμενη συγχώνευση της COSCO (China Ocean Shipping Group Company) με την μέχρι τώρα ανταγωνίστριά της αλλά επίσης κρατικών συμφερόντων China Shipping Group Company δημιουργεί έναν ενιαίο όμιλο με μεταξύ άλλων εκτενείς συνέργιες στις ναυλώσεις, την διαχείριση και λειτουργία του στόλου και κυρίως ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις τόσο από κρατικούς τραπεζικούς ομίλους της Κίνας όσο και από ιδιωτικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και από τις κεφαλαιαγορές.
Οι Δανοί που εκτός από λιμάνια ελέγχουν και το μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς δεν θέλουν να χάσουν όγκους εμπορίου από τα λιμάνια που αυτοί διαχειρίζονται στην Βόρεια Ευρώπη χωρίς να κερδίσουν άλλους από την νέα πύλη του ασιατικού εμπορίου που έχει ανοίξει η Cosco στον Πειραιά. "Είτε από τον Πειραιά είτε από τη Θεσσαλονίκη οι Δανοί θα είναι μέσα στο νέο άξονα Ασίας-Ευρώπης" λένε οι επαΐοντες. Τώρα με την εξαγορά της Grup Maritim TCB αποκτούν και πρόσθετα προγεφυρώματα στη Μεσόγειο.
Από την APM Terminals, της θυγατρική της Maersk με την οποία κατεβαίνουν στο διαγωνισμό για ΟΛΠ και ΟΛΘ οι Δανοί δηλώνουν πως "σε οποιοδήποτε διαγωνισμό παγκοσμίως χτυπήσαμε, τον κερδίσαμε".


Πηγή: capital.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου